25.12.16

esimesel jõulupühal vanaisa juures

U: "No mina vaatan ikka selle järgi, kas laud on korras või sassis, kas inimene ka üldse tööd teeb. Mul oli isegi..."
Ü: "Kirjutasin mulle isegi välja, ma panin siia riiulile selle luuletuse, et..."
U: ""Ainult ennastunustava tööga on võimalik saavutada sellist korralagedust!" See oli veel pikem, ma praegu ei mäleta."
T: "Mis see on, mingi Arvi Siig või? Uno Laht?"
U: "Kuule Uno Laht võib ta olla jah."
T: "Jajaa, sa ju tsiteerisid meile kogu aeg neid lapsepõlves! "Töö see kiidab tegijat, mind ei kiida keegi, asi seisab selles, et mina tööd ei teegi""
U: "No vahi, kus sul on meeles!!"
T: "Kogu lapsepõlve ju kuulsin. See oli ka, et "Ehk küll luuleand on kasin, luuletan ma nagu masin.""
U: "Jah, kui näärivana käis, siis sai mitu korda lugeda kohe. Aga ega ma ei mäleta, kelle omad need on või.. No ma arvan, et osa neist oli ikka lihtsalt folkloor ka."
T: "Selle tööluuletuse ma leidsin kunagi hiljem jah imestusega ühest luulekogust, see oli küll Uno Laht."

 *

U: "Nägin ühte tuttavat teadlast, küsisin, et kuidas läheb ka. Ta ütles, et ega hästi läheb, üks päris hea tulemus tuli, aga nüüd ta kratsib juba nädal aega kukalt, et kuidas sellest kolm või vähemalt kaks artiklit välja pigistada."

*

Ü: "Siin on lihtsalt lehttainas lahti sulatada, õunad peale, kaneeli ja suhkruga, ja kümne-viieteist minutiga on valmis. Maitseb? See on väga lihtne kook, õed sul õpivad ära ja hakkavad tegema kodus..."
M: "Ma arvan, et J (vend) saab ise ka sellise koogiga hakkama."
Ü: "No aga tal on ju nii palju noorikuid ümber! Noh, jah, Uno nüüd sügisel tõesti õppis kartulite koorimise ära! Mina ei saanud Varblasse minna, seal oli nii külm ilma kütmata alguses ja mul oli tervis kehv, ma ei hakanud minema, nii et Uno õppis ise kartuleid koorima. Väga korralikult olid kooritud! Keetis siis neid seal ja. Putru keetis ka! Moosiga sõid ilusti!"

*

"Uno, mitte neid komme! Need on Läti kommid!"
"Ahsoojah, noh, siin on mingid trühvlid veel ka, sellised, sulle ei maitse, aga paneme siia kaussi."
"Ma mõtlesin ikka, et teed selle karbi lahti, mis külakostiks toodi ilusti."
"Äi see on ju nii uhke ja ilus suur karp..."
"Sa oled ikka imelik inimene."
"... selle teeme vabariigi aastapäeval lahti."

No comments:

Post a Comment